Monday 8 June 2020

Raya tahun ini

Hai! Saya nak ceritakan pasal raya tahun ni. Macam biasa je raya dalam rumah. Saya ingat raya tahun ni best macam tahun lepas, kecuali tak beraya dekat rumah orang lain, rupa-rupanya hari pertama je yang paling best dalam semua raya di rumah ni. Sebab boleh makan soto, begedil, rendang, lemang, ketupat, ayam sambal. Mommy masak soto dengan begedil, manakala rendang, lemang, ketupat, ayam sambal itu adalah pemberian jiran. 

Warna baju raya tahun ni ialah warna pink. Baju saya, Adam, Daddy beli di Jakel, manakala Mommy dan Maryam beli di tempat yang mahal. Pada raya keempat kami main bunga api, bunga api itu Mommy beli daripada Shopee. Ingatkan bunga api tu banyak, rupa-rupanya bunga api tu sikit dan kecil. Okeylah daripada tak dapat main langsung kan, saya kena bersyukur apa rezeki yang ada. Siap Mommy pasang lagu sedih raya lagi, tapi saya tak rasa sedih pun.

Oh semalam ada berita baik, Perdana Menteri telah mengumumkan yang kita diberi kebenaran untuk merentas negeri lagi dua hari. Waktu Perdana Menteri umumkan berita itu, saya terlalu gembira sampai saya joget jogetan yang orang tak tahu. Saya tak sabar nak melawat Atuk, Nanny, Grandma, Grandpa, pakcik, makcik dan semua cousin saya. Benda yang saya paling tak sabar ialah nak makan semua rendang dan nak dapat duit raya daripada semua orang.


Okey tamat kat sini jelah saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf zahir dan batin. Jangan lupa baca blog saya lagi ya, penat-penat je saya buat, tapi tak ada orang baca pun. Okeylah bye assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment