Friday 19 May 2023

Sebabnya.....

Assalamualaikum semua. Dah lama tak buat blog sebab busy UPKK la, football tournament la, terlupa la dan macam macam lagi. Kini penulis kembali untuk menulis blog setelah sekian lamanya. Fuhh, dah lama tak tulis blog takut terlupa cara-cara untuk menulis blog (tiber).

Ok saya akan senaraikan sebab-sebab saya dah lama tak tulis blog dengan lebih terperinci. Yang pertama

Kerana saya selalu main bola

Saya sekarang ni aktif sangat bermain bola petang-petang dekat padang taman dengan budak SMK. Rutin harian saya. Namun sekarang ni, abang-abang kat taman dah tak aktif sangat bermain bola. Macam-macam sebab antaranya adalah sebab sekarang ramai diantara mereka dah universiti la, nak joging la, fokus SPM la (padahal SPM lama lagi). Jadi saya mainlah dengan budak SK. Bila main kat situ saya paling powerlah sebab dah lama main dengan budak SMK. 

UPKK

Mommy telah membuat peraturan sewaktu seminggu sebelum UPKK iaitu tak boleh main game, mesej kawan dan menggunakan apa-apa barang elektrik. Saya rasa peraturan tu macam best dan tak best sebab yang best ialah saya boleh fokus untuk menumpukan pelajaran dan mengulang kaji tapi yang tak bestnya ialah kerana tak dapat untuk menonton TV. Ianya amat mengganggu hati nurani saya ni kerana paling lama saya tak tengok TV adalah selama 6 hari (waktu tu).Tapi result UPKK saya ok. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang result UPKK saya bolehla follow dulu. Dengar tu Faz.

YouTube

Saya sekarang ni tengah aktif buat YouTube content. Tapi subscribers saya sikit. Saya punya video takde lah best sangat. I have to admit, for the first 5 video it's a little bit cringe. Tapi semakin lama semakin bertambah baik video yang saya buat. Ni saya kasi link, TEKAN NI !!!. Tekan tau tu nanti korang boleh jumpa channel saya. Tolong subscribe, like dan share video saya kat kawan-kawan atau siapa-siapa jelah. Sebab nanti bila dah 100 subscribers saya akan buat special video.

Ok itu sahaja untuk entry kalini. Bye assalamualaikum


Pertanyaan daripada Ammar


Macam mana korang buat jedag jedug tu ah? Apasal banyak viewers bila buat video macamtu ehh?

No comments:

Post a Comment