Wednesday 18 August 2021

Food Review

Hai assalamualaikum semua. Saya kan pernah menulis blog tentang review buku, sekarang ini, saya mahu menulis blog tentang review makanan pula. Pagi tadi, saya rasa lapar sangat kerana waktu itu sudah pukul 9:40 dan saya tak SARAPAN lagi!! Saya terbaring dekat atas sofa dengan bermuka zombi. Tiba-tiba, ada abang Foodpanda datang bagi kami sebungkus plastik makanan yang besar. Daddy beritahu saya yang itu adalah makanan untuk direview. Saya pun cakap "betul ke? betul ke?" Saya membuka plastik itu dan saya melihat makanan itu. "Wah!!!Nasi dagang dan nasi lemak ikan daripada Terengganu!"kata saya dengan sekuat hati. Saya pun merasai nasi tersebut. Sedapppp betul! Saya tak pernah merasai nasi macam tu. Betul, saya jujur, memang sedap.


Rasa ikan dekat nasi lemak ikan tu manis-manis. Mungkin sebab tu kot makanannya menjadi sedap. Maklumlah, saya tak pernah makan makanan East Coast Malaysia. Saya makan dengan begitu lahap sekali. Saya tak pernah makan makanan sesedap itu. Ahhh, kalaulah saya boleh bagi gambar tu.... (gambar nasi lemak ikan yang saya makan itu). Saya rasa makanan itu sedap ialah kerana dua perkara. Perkara pertama, sebab saya tak pernah makan makanan sesedap itu. Perkara kedua, ialah sebab satu pepatah yang selalu digunakan di keluarga kami ialah "Kenapa sedap?" dan semua menjawab " Sebab free!!"


Itu sahaja blog saya untuk kali ini. Siapa yang belum follow, sila follow dan kongsikan blog saya ni ye. Bye assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment